tisdag 9 april 2013

När jag gjorde det här kortet sneglade jag på Finnabairs supersnygga tavlor. Jag har använt gesso, akrylfärg och texturpasta. Siffrorna är klädda med aluminiumtejp från Biltema.
Det är ett double slider card. Här är en bra beskrivning på hur man gör.
Den största blomman är gjord av kaffefilter.


Bandet är av vanlig gasbinda som jag färgat. Till dom upphöjda prickarna har jag använt punchinella som stencil och dragit över med texturpasta. Jag är med i aprils utmaningar på Creativicas, Inkidos  och Pappersbitens blogg.

7 kommentarer:

  1. Underbart snyggt gjort. -Och i lila dessutom. :-) Älskar din textur och det lite 'grungy' . Tack för att du är med på vår Inkido utmaning!! Lycka till!

    SvaraRadera
  2. I like your color combo a lot, thank you so much for playing with Inkido challenge!

    SvaraRadera
  3. Your background work is so cool! Thanks for playing along at Inkido!

    SvaraRadera
  4. Utrolig kult slider kort!! digger mixed media feel'n på kortet! Herlig.. Takk for at du ble med på vår Inkido utfordring! :)

    SvaraRadera
  5. Love the stencil work! Amazing texture. Thank you for playing along with Inkido :)

    SvaraRadera
  6. Snyggt jobbat! Resultatet är urläckert! Tack för att du ville vara med oss på Inkido! KRam!

    SvaraRadera
  7. Grattis till ett vinnande kort hos oss på Creativica! Kul att du var med i vår bloggtävling! Hör av dej med adressuppgifter ;-) Kramiz Kada

    SvaraRadera